Dag 7, Chenzhou

5 mei 2013 - Chenzhou, China

Vandaag met een boemeltje van Changsha naar Chenzhou? Vergeet het maar, de Fyra kan hier nog een puntje aan zuigen. Met meer dan 300 km/uur vlogen we over de reisvelden. Foto's maken uit de trein is dan wel erg lastig. Ik had prachtige beelden voor de lens, maar bij het vastleggen waren we er al weer voorbij.

We hebben een ander hotel gekregen dan eigenlijk was geboekt, dit op ons verzoek. Het International heeft kleine kamers volgens Smile en de Royal Spring is beter. Hij heeft niet gejokt, het is een prima hotel. De lunch hebben we samen met smile in het hotel genutigd.

In Chenzhou zal vanavond aan de eettafel veel gesproken worden over die blonde vrouw die ze op straat hebben gezien. Els had een enorm bekijks. In een winkel moest ze zelfs met iemand op de foto. Jinke en Lisanne worden hier nog meer aangesproken in het Chinees dan in de andere steden. Bij zaak voor mobieltjes bleef de man maar tegen Jinke praten. En zij wilde alleen ter bescherming van haar nieuwe scherm een folie hebben. Toen Jinke het kaartje liet zien, waarop staat dat zij is geadopteerd en geen Chinees verstaat, kreeg ik een dikke duim van de man. Hij bleef praten en zich iedere keer verontschuldigen dat hij in het Chinees praten. De folie heeft hij op maat gemaakt. En toen we wilden betalen, wilde hij daar niets van weten. Een cadeautje voor Jinke blijkbaar.

Vanavond bij KFC gegeten, lekker weer eens een westerse hamburger en kipnugets met cola (zonder ijs natuurlijk).

Gr. Rob

1. Nina:
    5 mei 2013
    Whahhahahahaa, die jinkee.
  2. Familie Bogaart:
    5 mei 2013
    Geweldig, die inktvisfoto van Lisanne. Heeft Jinke ook al van die experimenten gedaan?
    Wat een mooi beeld geven de verhalen en foto's samen. We genieten mee van jullie reis.

Groeten van Eugene, Ineke en Mei-Li
  3. Ellis en Frans:
    6 mei 2013
    haha, ja, ik reageerde daar al eerder op, dat els zo opviel met haar blonde haar.
    Aaah, wat schattig, die reactie van die man met die dikke duim!
    En uit de reactie van hierboven begrijp ik dat ik toch foto's gemist heb qua inktivis, helaas.
  4. Lisanne:
    7 mei 2013
    Hoi Ellis,

De foto van Lisanne met inktvis (of omgekeerd) heb ik op 4 mei geplaatst. En anders krijg je hem te zien als we terug zijn.

Groetjes Rob
  5. Lisanne:
    7 mei 2013
    Hoi Ineke,
    Jinke is niet zo van de inktvis, en al helemaal niet van de vis als die nog compleet is. Ook Peking-eend is niet aan haar besteedt. Zij houdt vooral van noodles, rijst, broccoli (maken ze ook heel lekker klaar in China) en beef. Ook aardappel vindt ze erg lekker, speciaal hier in Chenzhou waar er een aparte zoete saus bij zit.
    Groetjes Rob