Dag 14, laatste dag in China

12 mei 2013 - Xiamen, China

Helaas, helaas, onze reis in China zit er op. Morgenochtend checken we uit om 12:10 lokale tijd terug te vliegen naar Nederland. Om 18:40 Schipholtijd komen we aan, in ieder geval volgens de planning.

Vandaag hebben we de laatste inkopen gedaan, een winkel van 1 meter breed heeft goede zaken gedaan. Beter je geld bij zo'n winkel(tje) besteden dan bij een mulitnationaal zegt het gevoel, je zal maar de hele dag hier moeten werken. Via tripdadvisor had ik een park op 30 minuten lopen gevonden, het Zhongshan Park. De weg daarnaar toe liep echter door de winkelstraat, het duurde dus meer dan 1,5 uur voordat we in het park waren, rara hoe kan dat? En toen we eindelijk in het park kwamen, begon het na 10 minuten te regenen. Eindelijk geen winkels en mijn gewenste rust, gaat het regenen. Dus dan maar met de taxi terug naar het hotel.

Lisanne heeft Els op een voetmassage getracteerd voor moederdag. De dames zijn een uur lang bezig geweest, het hoogtepunt was een flesje dat zich vastzoog aan Lisannes's voet. Ze hebben nu echte poesevoetjes.

Vanavond wilden we weer in de Pizzahut op de 24e eten. Voordat we de lift in mochten, moesten we eerst een half uur wachten, je mag pas naar boven als er plek is. Het was een lekkere afsluiting van een heerlijke vakantie.

Dit is voor het gevoel de langste vakantie van 2 weken. Door het vele reizen en wisseling van hotels en omgeving lijkt het een eeuwigheid geleden dat we uit Amsterdam vertrokken. Door Koninginnedag en Hemelvaart zal in Nederland deze periode waarschijnlijk gevoelsmatig veel sneller zijn gegaan.

Morgen weer op Schiphol. Dus als daar vier mensen het zebrapad niet durven over te steken omdat er auto's aankomen, met chopsticks proberen een boterham te eten, geen idee hebben wat mensen zeggen en wat er op de borden staat of overal foto's van maken dan zijn wij dit. Gelieve ons te begeleiden naar bus 69, bestemming Amsterdam Geuzenveld.

Dank voor al jullie hartverwarmende reacties, we hebben ze allemaal gelezen en besproken. De band met Nederland is hierdoor erg hecht beleven.

Onze dames hebben, net als wij, van deze reis genoten. Zij weten nu waar ze gewoond hebben, wie ze hebben verzorgd, wie ze hun naam hebben gegeven en hoe de omgeving er uit ziet. Deze vakantie zal ons nog lang bijblijven.

Groet, Rob

1. De Krebbekxjes:
    12 mei 2013
    Lieve Puntjes.....een goede reis terug!!
    Jullie nemen een stukje China mee naar huis. Onuitwisbaar denk ik!!
    Liefs de Krebbekxen
  2. Rob en ans:
    13 mei 2013
    Els, Rob, Jinke en Lisanne,
    We wensen jullie een voorspoedige terugreis na een indrukwekkende vakantie!!