Dag 10, van Chenzhou naar Jinjiang

8 mei 2013 - Xiamen, China

Vandaag was een reisdag.

Om 7:00 opgehaald bij het hotel en gebracht naar de hogesnelheidstrein. Onze gids lukte het om mee te gaan het perron op en ons naar de coupe te begeleiden, normaal mag je alleen het perron op als je ook met de trein mee reist. Nu kon hij ons helpen op de juiste plek te staan om zodoende direct op de goede plaats te gaan zitten. Klikt misschien een beetje simpel maar als alles in het chinees staat en niemand engels spreekt, voel je je toch alsof je op een andere planeet bent terecht gekomen.

Vervolgens uitgestapt in Guangzhou (ligt iets boven Hong Kong), lopen zoeken naar de gids omdat wij een verkeerde uitgang hadden genomen, met een taxibusje een uur rijden naar de luchthaven in Guangzhou. Er was een uur vertaging in verband met het weer. Regen, regen, regen. In Xiamen stond, en dat hadden we wel gehoopt maar niet verwacht, onze oude gids Jack. Hij heeft ons 10 jaar geleden begeleid toen Lisanne bij ons kwam. Een vertrouwd gevoel hem weer te zien. Weer een uur in een taxibusje naar ons hotel in Jinjiang, de plaats van Lisanne heeft gewoond. Dit is de kleinste plaats die we bezoeken, slechts 2 miljoen inwoners.

En 's avonds stonden de PAMFT ons op te wachten. Peter, Anneke, Mei Fong en Tjen slapen in hetzelfde hotel. Omdat zij morgenochtend heel vroeg weer vertrekken, hebben we samen in een restaurant met elkaar gegeten en ervaringen uitgewisseld. Nu zullen we elkaar pas weer in Nederland zien.

Morgen gaan we Jinjiang verkennen en Els haar verjaardag vieren.

Groet Rob

1. Veronique:
    Hoi familie,

We volgen jullie avonturen op de voeten! Vast van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Els. Wij nemen een lekker Tsingtao of wijntje op Els haar verjaardag :-)
    Zitten dit weekend in België dus voorlopig even radiostilte onzerzijds. Geniet van de laatste dagen van jullie vakantie en voor Lisanne gaat het natuurlijk nog heel speciaal worden.

Groetjes Veronique en Henk.
  2. Nina:
    8 mei 2013
    Feliciteer Els alvast van mij!!
  3. Ellis en Frans:
    8 mei 2013
    haha, ja, inderdaad andere planeet, kan me heel goed voorstellen Rob, wat lastig zeg, dat ze geen engels spreken!
    En wat super leuk dat jullie je oude gids weer troffen!
    En natuurlijk heel leuk ook om je vrienden daar te ontmoeten!
    Dus morgen wordt het pas bijzonder voor Lisan, ik dacht vandaag al. Nou heel veel mooie ervaringen gewenst voor Lisan en Els al vast gefelicitieerd, maar heb dat ook via de app al gedaan.
  4. Anneke:
    8 mei 2013
    Els, alvast van harte. Maak dr maar een leuke dag van. Ik geniet enorm van jullie verhalen. Wat een andere wereld! En die foto's! Nog heel veel plezier.
  5. De Krebbekxjes:
    9 mei 2013
    Els......van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! We nemen er hier een op je gezondheid!! Fijne en bijzondere dag gewenst!! Ben wel benieuwd of de taart ook zo bijzonder culinair is!!