Dag 6, vervolg

4 mei 2013 - Changsha, China

Nog even een aanvulling op dag 6, onder de noemer "we kunnen nog wel wat spanning gebruiken".

We liepen vanmiddag door een winkelstraat en gingen een telefoonshop in. Omdat Jinke's mobiel een tijd gelegen was gevallen en daarmee behoorlijk beschadigd was, bedacht Els dat het goed idee was te vragen wat de reparatie van een touch-screen scherm zou kosten. In Nederland was dit minimaal 150,- euro. De man in de winkel zei het voor 500 yaun te kunnen maken en dat het dan om 19:00 locale tijd klaar zou zijn. Omdat we morgen om 8:30 vertrekken, moesten we zeker weten dat de reparatie vanavond gedaan zou worden. JA, was zijn antwoord (via een vertaalsite op zijn pc). Wij besloten de mobiel (zonder sim en geheugenkaart) achter te laten en dat ik onder het eten even om 19:00 hem zou ophalen. Daar gekomen bleek zijn winkel gesloten te zijn. Er hing een tekst op het rolluik, ja in het chinees natuurlijk. De treinreis konden we niet veranderen, dus kreeg ik het behoorlijk benauwd met de gedachte de mobiel achter te moeten laten. En iedereen die ik aansprak, begreep mij niet en sprak geen engels. Jinke was hevig teleurgesteld toen ik terug kwam. Na een half uur ben ik terug gegaan. De winkel was nu wel open. EN de mobiel was ook gerepareerd, voor omgerekend 60 euro. Jinke is nu weer zielsgelukkig.

Zo, douchen en vroeg naar bed, bij jullie is het dan pas 15:30. Bij de dodenherdenking zullen wij iets meer dan 2 minuten stil zijn.

gr. Rob

1. Rob en ans:
    4 mei 2013
    Jullie hebben al heel wat gezien en meegemaakt! Leuk dat we alles op de voet kunnen volgen. We wensen jullie een voorspoedige treinreis en we blijven alles volgen.
  2. Nina:
    Jeetje, dat was zeker even schrikken. Ik zat echt met spanning het verhaal te lezen.
  3. Ellis en Frans:
    4 mei 2013
    Nou, all is well that ends well, gelukkig!

Goede reis morgen en have fun!!!!
  4. Tessaa:
    5 mei 2013
    Ja dat was inderdaad ff schrikken !
    gelukkig is het goed gekomen !
    xx
  5. J.C.M. van Assen:
    9 mei 2013
    Leuk om jullie zo te volgen op jullie reis door China.
    Wij zijn zelf ook op reis en de pas aangekochte tablet is daarvoor ideaal. Jammer dat ik niet een paar foto's kan meesturen, want dan zouden jullie kunnen zien waar wij zitten?!